30/12 - Persbericht Donaties

Re-Sell doneert € 30.000, - aan goede doelen.

Op zaterdag 7 januari om 16.30 uur is het feest bij de ’s-Gravenzandse Kringloopwinkel Re-Sell uit de Koningswerf, want dan komen de 42 vrijwilligers van Re-Sell bij elkaar om een toost uit te brengen.
De medewerkers van Re-Sell kunnen terugkijken op een fantastisch jaar, een jaar waarin Re-Sell het geweldige bedrag van € 100.000, - heeft kunnen doneren. Proosten kunnen ze zeker ook op het nieuwe jaar, want Re-Sell gaat in het voorjaar verhuizen naar het voormalige pand van slagerij Maan in de Langestraat en zal hierdoor nog meer ruimte krijgen om artikelen te verkopen voor het goede doel.
In dit nieuwe pand aan de Langestraat in ’s-Gravenzande zal meer ruimte zijn voor de verkoop van meubelen en Re-Sell beschikt dan ook over een eigen opslagruimte. In het nieuwe pand zal Re-Sell óók op de vrijdagmorgen open zijn.

donatie van re-sell aan de plusbus

Na deze feestelijke aangelegenheid met de medewerkers, neemt de projectencommissie het over. Kringloopwinkel Re-Sell gaat op deze eerste donatieronde van het nieuwe jaar € 30.000, - doneren.
De projectencommissie zal bekend maken hoe de buit verdeeld gaat worden tussen de 11 stichtingen die een donatie mogen ontvangen.
Deze feestelijke gebeurtenissen vinden plaats bij Re-Sell zelf op locatie, in de Koningswerf te
 ’s-Gravenzande. Alle 11 stichtingen die een donatie mogen ontvangen zijn uitgenodigd om hun cheque in ontvangst te nemen. De stichtingen zijn aangemeld door klanten, medewerkers of hebben zichzelf aangemeld. Re-Sell doneert 100% van de nettowinst aan goede doelen. Stichtingen die in aanmerking willen komen voor een donatie, moeten in het bezit zijn van een ANBI-verklaring en kleinschalig zijn. Westlandse betrokkenheid wordt zeer gewaardeerd.
Aanmelden kan via de website www.re-sell.nl

Van deze eerste donatieronde in het nieuwe jaar profiteren de volgende 11 stichtingen:

Stichting Westland Race voor een Wees - Voor de bouw van een nieuw tehuis in Indonesië
Stichting Vitis Welzijn/Plusbus - Voor de aanschaf van een nieuwe Plusbus in het Westland
Stichting Females for Females - Voor een nieuw bestaan voor kansarme vrouwen in Bali
Stichting PiKaSpon Projecten - Voor 2 praktijklokalen voor de Ambachtschool in Baddegama, Sri Lanka
Stichting Leren van Elkaar - Voor het agrarische project “Leren van de Besten” in Peru
Stichting Platform Gehandicapten Westland - Voor een AED op de strandrups
Stichting Family Help Programme (FHP) - Voor de bouw van een kleuterschool in Sri Lanka
MS Vereniging Nederland - Voor een contactdag voor jongeren met MS en hun naasten
Stichting Team Westland - Voor KWF Kankerbestrijding
Diaconie PKN Hoek van Holland - Voor plaatselijke noodhulp
Stichting Vrienden van De Kreek - Voor tuinstoelen voor de dagbehandeling in De Kreek te ‘s-Gravenzande

Stichting Vitis Welzijn/Plusbus heeft haar “Re-Sell donatiecheque” al op 29 december 2011 in ontvangst mogen nemen, tijdens de feestelijke overhandiging van de nieuwe Plusbus.

Kringloopwinkel Re-Sell is geopend van maandag tot en met vrijdag van 13.00-16.00 uur, op vrijdagavond van 19.00-21.00 uur en op zaterdag van 10.00-16.00 uur.